Periferik Arter Hastalığı Nasıl Teşhis Edilir?

Eğer periferik arter hastalığından şüpheleniyorsa doktor öncelikle hastanın bacaklarını kontrol edecektir. Periferik arter hastalığı için en yaygın kullanılan test “ayak bileği brakiyal endeks” testidir, bu testte ayak bileğindeki kan basıncıyla koldaki kan basıncı karşılaştırılır.

Doktor ayrıca ultrason taraması, anjiyografi ve kolesterol, homosistein ve C-reaktif protein seviyelerini görmek için kan testleri de isteyebilir.

• Doppler ve ultrason görüntüleme arterlerinizi ses dalgalarıyla görüntülemek ve tıkanıklık olup olmadığını görmek için arterinizdeki kan akışını ölçmek için kullanılan invazif olmayan bir yöntemdir.
  • Bilgisayarlı tomografik anjiyo (CT), hastanın karın, pelvis ve bacak arterlerini görüntülemek için kullanılan bir başka invazif olmayan testtir. Bu test özellikle kalp pili ve stent bulunan hastalar için çok kullanışlıdır. Manyetik Rezonans Anjiyografi (MRA), CT ile hemen hemen aynı bilgileri verir ancak burada ayrıca röntgene ihtiyaç yoktur.
  • Anjiyografi normalde vasküler tedavi prosedürleri için kullanılan bir yöntemdir. Anjiyogram sırasında arter içine kontrast bir boya enjekte edilir ve röntgen ile kan akışında herhangi bir sorun olup olmadığı izlenir.
  • Arteriyogram, arterlerin yol haritasını çizer. Doktor bu testi tıkalı arterin tam yerini bulmak için kullanır.

Teşhis veya tedavi edilmeyen periferik arter hastalığı tehlikeli olabilir; ağrılı semptomlara yol, bacağın kaybedilmesine, koroner arter hastalığına ve karotid atheroskleroza açabilir.