By-Pass Sonrası İlaç Kullanımı

Hastaneden taburcu edilmenizin ardından gelecekte bir kalp krizi riskiyle karşılaşmamanız için risk faktörlerini azaltan ve ameliyatın ardından hızla ve sağlıklı şekilde eski sağlığınıza kavuşmanız için doktorunuz size bir reçete hazırlayacaktır. Halihazırda bu türden ilaçlar alıyorsanız, doktorunuz dozaj ayarlaması yapabilir. Koroner By-Pass ameliyatı sonrasında büyük olasıklıkla şunlara yönelik ilaçlar kullanmanız istenecektir:

• Kolesterol düşürücü
  • Pıhtıyı önlemek için antiplatelet veya Aspirin
  • Tansiyonunuzu düşürmek için beta-bloker ve ACE inhibitörleri ve
  • Göğüs ağrılarınız için nitrat (özellikle bazı hastalıklı damarlarınız bypass edilmemişse)

Acil Durumlar

Rutin doktor kontrollerinizde hissettiğiniz herhangi bir ağrıyı veya rahatsızlığı mutlaka bildirin. Ayrıca aşağıdaki durumların gerçekleşmesi halinde derhal doktorunuza başvurun:

• 38 derecenin üzerinde ateş
  • Göğsünüzde artan şiddette bir ağrı
  • Hızlı kalp atışı
  • Yaranın etrafında kızarıklık veya akıntı

Beslenme

Bypass ameliyatının ardından iyileşme sürecinizde size yardımcı olması için tam tahıllı ekmek, kraker ve tahıl gevreği gibi karbonhidrat açısından zengin ve bol lifli gıdalar ve kahverengi pirinç, buğday ve bulgur gibi tahıllarla sağlıklı beslenmeniz gerekecektir. Uygun porsiyonlarda çeşitli meyveler, sebzeler, baklagiller, düşük yağlı beyaz et ve yağsız kırmızı et ile birlikte tüketilen bu gıdalar hem kilo vermenizde hem de kolesterol seviyenizin düşürülmesinde size yardımcı olacaktır.

Ameliyat sonrasında yaralarınızın iyileşmesi için protein son derece önemlidir. Ameliyat sonrasında alınması önerilen protein miktarı vücut ağırlığınıza göre kilo başına 0.8 – 1.0 gramdır. Gerekli proteini kırmızı etten, balıktan, yumurtadan ve beyaz etten, aynı zamanda hayvansal olmayan sebze, baklagil, tohum ve kuruyemişlerden alabilirsiniz.

• Haftada en az iki kere balık yemeye
  • Tam tahıllı ve yüksek lif içeren gıdalar tüketmeye
  • Bol bol sebze ve meyve yemeye
  • Tuzsuz, düşük yağlı beyaz et yemeye
  • Şeker ilavesi yapılmış kutu içecekler içmemeye
  • Tuzsuz veya az tuzlu hazır gıdalar tüketmeye
  • Alkol alıyorsanız az miktarda almaya
  • Kilonuzu korumak için kalori hesabı yapmaya
    Dikkat ediniz.

Kontroller

Hastaneden taburcu olmanızın ardından periyodik doktor kontrolleri gerekli ve önemlidir. Bu ziyaretlerde kalbinizin nasıl çalıştığını görmek için bir takım testler yapılabilir. Bunlar arasında EKG, Stres testi, Eko kardiyogram ve Kardiyak CT bulunabilir.

Doktorunuz bu ziyaretlerde diyetiniz, egzersizleriniz, yaşam tarzınız hakkında sorular sorup, iyileşme sürecinizin daha rahat ve sıkıntısız geçmesi için size tavsiyelerde bulunacaktır.

Ameliyat sonrasında size verilen ilaçları düzenli olarak kullanıp kullanmadığınız da önemli bir konudur. Doktorunuz ihtiyaçlarınıza ve yaşadığınız sıkıntılara göre size yeni ilaçlar verebilir, dozaj ayarlaması yapabilir veya mevcut ilaçlarınızda değişikliğe gidebilir. Ayrıca tansiyonunuzu, kolesterol seviyenizi kontrol altında tutmak, pıhtı oluşumunu önlemek, yaşadığınız ruhsal sıkıntıları gidermek için de çeşitli ilaçlar yazabilir.