Mitral Kapak Nasıl Tedavi Edilir?

Mitral kapak hastalığının tedavisini 3 kategoride ele almak mümkündür.

İlaçla Tedavi

İlaçla tedavi hasarlı bir mitral kapağı düzeltmez, ancak semptomların azaltılmasında yardımcı olur. Olası ilaçla tedavi yöntemleri arasında tansiyonunuzu, kalp ritminizi veya vücudunuzdaki ekstra sıvı miktarını düzenleyen tedaviler bulunabilir.

Mitral kapak onarımı

Eğer semptomlarının daha ciddi boyutta ise, mitral kapağınızın onarılması gerekebilir. Bir kardiyotorasik cerrahı dokuyu çıkarmak veya yeniden şekillendirmek, kapaktaki delikleri veya yırtıkları yamamak ya da birbirine kaynamış olan kanatçıkları ayırmak için cerrahi bir işlem gerçekleştirebilir. Bu operasyonda iki ana yaklaşım mevcuttur: Geleneksel veya minimal invazif yöntem.

Klasik mitral kapak cerrahisinde, kardiyotorasik cerrah kalbinize ulaşmak amacıyla göğsünüzü açmak için sternum boyunca 15-20 cm uzunluğunda bir kesi yapar.

Minimal invazif cerrahi de ise cerrah göğsünüzün bir kısmını açmak için 5-10 cm uzunluğunda J şeklinde bir kesi yapacaktır. Bu hastanede yatma sürenizi kısaltacaktır. Bu yöntem tüm hastalar için uygun değildir, ancak cerrahınız semptomlarınıza ve durumunuza göre sizin için en güvenilir yolu tercih edecektir.

Mitral kapak değişimi

Eğer mitral kapağınız çok hasar görmüşse değiştirilmesi gerekir. Mitral kapak replasmanı için iki opsiyon vardır: Mekanik (metal) veya biyolojik (doku) kapak.

Mekanik kapakların en birincil avantajı uzun ömürlü olmalarıdır, kolay kolay aşınmazlar, ancak mekanik kapaklarda kanın pıhtılaşması riski vardır. Bu nedenle hastalar hayatlarının geri kalanında kan inceltici tedavi almak zorundadırlar.

Biyolojik kapaklar genellikle hayvan dokularından yapılır. Kanın pıhtılaşması ihtimali düşük olasılıktır, ancak bu kapaklar mekanik olanlara göre daha kısa ömürlüdür ve ileride tekrar değiştirilmeleri gerekir.

Mitral kapak değişimi, tıpkı mitral kapak onarımında olduğu gibi klasik veya minimal invazif yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Hangi yöntemin kullanılacağına doktorunuz karar verecektir.

Perkütan Balon Valvüloplasti

Balon valvüloplasti veya başka bir deyişle peruktan mitral komisürotomi mitral kapak stenozunda kullanılan cerrahi olmayan bir yöntemdir. Genellikle bir kardiyolog tarafından lokal anestezi ile gerçekleştirilir. Kasık veya boyun bölgenizden kalbinize giden geniş bir ven içerisine bir kateter sokulur. Kateterin balon takılı olan ucu doğrudan daralmış olan kapağa yönlendirilir. Daralmış olan kapak açıklığını genişletmek amacıyla balon birkaç kere şişirilip söndürülür, daha sonra balon söndürülerek çıkarılır.

Bu yöntem çoğunlukla, kapağında çok fazla kalsifikasyon bulunmayan genç hastalara, hamilelere ve kapak değişimi sonucunda komplikasyon riski bulunan hastalara uygulanır.