Varis Ameliyatı Nasıl Yapılır? Kimler İçin Gereklidir?

Günlük hayatta insanlar birçok sağlık sorunu ile karşı karşıya kalıyor. Sağlık sorunları arasında insanları rahatsız eden ve günlük hayatın akışını olumsuz yönde etkileyen birçok hastalık bulunuyor. İnsanlarda en çok görülen ve görsel olarak da insanları mutsuz eden varis bir çeşit damarlarda meydana gelen hastalıktır. Çeşitli yöntemler ile tedavi edilebilir ve kontrol altına alınabilir.

Varis Nedir?

Varis, derinin altında bulunan damarların çeşitli sebeplerden dolayı büzülmesi ve şekil değiştirmesidir. Bunu önceki varis ameliyatı yazımızda detaylı açıklamıştık. Bu şekil değişiklikleri dışarıdan bakıldığı zaman rahat bir şekilde görülebilir. İnsanın vücudunda farklı görüntüler oluşturabilir. Varisli damarlar hafif veya orta derecede bazen insanlar da ağrıya sebep olabiliyor.

Deri altında ülserlere ve farklı kan pıhtılarına dönüşebiliyor. Başlarda deri altında büyük şişlikler meydana gelir. Daha sonra bu şişlikler genişleyerek ve yakılarak farklı ve fazla alanları kaplamaya başlar. Varis ilk başta meydana geldiğinde herhangi bir ağrı oluşturmaz. Fakat daha sonra toplardamarlarda varis oluşumu ilerlerse, ağrı yapabilir ve görsel olarak çok kötü bir görüntü meydana gelebilir. Bacaklarda aşırı derecede ağrı, ödem şişlik gibi durumlar söz konusu olabilir. Varis kadınlarda erkeklere nazaran daha sıklıkla görülen bir hastalıktır.

Varis Belirtileri Nasıl Olur

Varis hastalığının belli başlı belirtileri oluyor. Bu belirtiler hastalığın başlangıcı veya ileri seviyedeki durumunu ortaya koyuyor. Genellikle bacaklarda mavi ve mora yakın renk değişimi ve şişlik meydana geliyor. Bununla eşlik eder hafif veya orta dereceli ağrılar ortaya çıkıyor.

Bacaklarda şişlik ve ödem oluşabilir. Bu belirtilerin yanı sıra bacaklarda kaşınma meydana geliyor. Ayrıca bacaklarda ağırlık hissi varis belirtileri arasında en sık görülen hassas durumdur. Çoğu kez bacaklarda uyuşukluk bu belirtilere eşlik edebilir. Varisin belirtileri bu şekilde ortaya çıkıyor. Varisin doğru bir şekilde tedavi edilebilmesi ve teşhisinin doğru olabilmesi için, profesyonel uzmanlardan yardım almak gerekiyor. Varis tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Sadece görsel olarak değil damarlara da zarar verebiliyor. Gerekli tedavi yöntemleri belirlendikten sonra, uzman doktorlar tarafından çeşitli yöntemler ile yok edilebilir.

Varis Ameliyatı Kimler İçin Gereklidir?

Varis, insanda ilerlerse ve rahatsızlık oluşturursa tedavi edilmesi ve ameliyat edilmesi gerekiyor. Ameliyat için uygun olan kişiler genellikle ileri derecede ağrı sorunu yaşayan kişilerdir. Kişi günlük hayatında birçok ağrı yaşıyorsa, varis ameliyatı için başvurmalıdır.

Ayaklarda aşırı şişlik oluşabilir ve ağırlık meydana gelebilir,  bu durumlarda ameliyat kişi için gereklidir. Ayrıca bunlara ek olarak geceleri dayanamayacak derecede bacaklarınıza kramp giriyorsa, ameliyat olmanız şarttır. Kişide gelişen bu tarz sorunlar ameliyat olmayı gerektirir. Gerekli muayenelerinin ardından kişi, ameliyat için hangi yöntemi tercih eder ise o ameliyat uygulanıyor. Hekim tarafından önerilen ameliyat sistemi ve hastanın istemiş olduğu ameliyat sistemi doğrultusunda bir karara varılıp, ameliyat işlemi gerçekleştiriliyor.

Varis Ameliyatındaki Teknikler

Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte tıp alanında da birçok yenilik ortaya atıldı. Bu yenilikler hastaların sağlıklı bir şekilde ameliyat olması ve günlük hayatına hızlı şekilde dönmesi için oldukça önemlidir. Teknolojik alet ve edevatlar ile yapılan ameliyat sistemleri, daha kalıcı sonuç veriyor ve hasta daha çabuk bir şekilde toparlanıyor.

Eski sistemlerde her türlü ameliyat için kesit açılmalı ve ameliyat izlerinin bulunması olasıdır. Gelişen modern çağın ve teknolojinin etkileri ile ameliyat sistemleri daha kolay ve daha etkili hale geldi. Varis ameliyatında kullanılan en sık teknik radyofrekans ve lazer sistemleridir. Cerrahi girişimler ile varis ameliyatı mümkün.

Klasik Cerrahi Girişim Veya Lazer Tedavisi

Varisler için sıklıkla tercih edilen ve genellikle uygulanan cerrahi girişim yöntemi oluyor. Diğer yöntemlere göre iyileşme süreci uzun bir zaman alabilir. Cerrahi yöntemler ile yapılan varis ameliyatlarında başarılı sonuçlar elde ediliyor.

Cerrah varisin olduğu bölgelerde küçük kesikler açarak komple damarı çıkartıp yenileme işlemi yapıyor. Oluşmuş Varisleri bulunduğu bölgeden temizliyor. Hasarlı damarların onarılması ve kapakçıklarının düzenlenmesi bu ameliyat yöntemi ile gerçekleşiyor. Yaklaşık olarak 2 saat sürebilir. Genellikle lokal anestezi ve Epidural yöntem kullanılarak ameliyat sağlanıyor.

Radyo Frekans Ve Lazer Tedavisi

Klasik ameliyat yöntemlerine göre daha konforlu ve daha hızlı iyileşme sağlayan bu ameliyat sistemi ile varisler lazer ve ışığın yolu ile eritiliyor. Varisin bulunduğu yerlerden küçük kesitleri açılarak toplardamarlar yok ediliyor ve eritiliyor. Hasarlar gerekli şekillerde onarılıyor.

Kasıktan veya bilekten girilen bir yöntemdir. Kişiye daha sonrasında bir süre bandaj kullanması gerekebilir. Oldukça kolay ve konforlu olan bu ameliyat türü genellikle tercih ediliyor. Klasik varis ameliyatlarında varislerle tekrarlama söz konusu değildir. Fakat radyofrekans ve lazer tedavisi ile varisin yenileme durumu söz konusu olabiliyor. Fakat kişi radyofrekans lazer tedavisi sonrasında hayatına kaldığı yerden devam edebilir kolay bir şekilde toparlanabilir. Oldukça konforlu olan bu ameliyat sistemi son zamanlarda modern teknolojinin kullanılması ile kolay bir şekilde uygulanıyor.