Varis Tedavisine Başlamadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Günlük hayatta birçok hastalık ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Özellikle son zamanlarda insanlarda en çok rastlanan varis sorunu oluyor. Varis bacaklarda oluşan ve damarlarda meydana gelen bir hastalık türüdür.

Damarların büzüşmesi ve şekil bozukluğu alması ile meydana gelir. Genellikle kadınlarda daha sık görülür. Görüntüsünün kötü olması sebebiyle kadınlarda, özgüven kaybına sebebiyet verir. Varis hastalığı kişi de birçok sağlık sorununa yol açabiliyor. Bu sağlık sorunları insanın günlük hayatının konforunu etkileyen nitelikte olabiliyor. Tedavi edilmesi gereken bir hastalık türüdür. Uzman doktorlar tarafından gerekli tedavi yöntemleri belirlenmeli ve hemen tedavi altına alınmalıdır. İlk başlarda herhangi bir sağlık sorunu teşkil etmez iken, ileriki yaşlarda farklı sorunlara yol açabilir.

Varisin İnsan Sağlığına Olumsuz Etkileri

Varis, küçük bir hastalık gibi görülse de birçok sağlık sorununa sebebiyet verebiliyor. İnsanların bacaklarında uyuşukluk ve ağrıya sebep oluyor. Varis ilerledikçe dayanılmaz bacak ağrıları meydana gelebilir. Kişide özgüven kaybı ve psikolojik sorunlar yaratabilir. Deri altında büyük mor ve mavimsi damar toplanmaları görülebilir.

Bacaklarda meydana gelen bu şekil bozuklukları, özellikle kadınlarda özgüven kaybına sebebiyet veriyor. Kişinin bacaklarında ödem ve şişlik oluşturabilir. Zaman içerisinde bu şişlik kalıcı bir hal alabilir. Bu yüzden tedavi yöntemlerinin doğru seçilmesi ve bir an önce uygulanması.

Tedavi Öncesi Uzman Muayenesi

Varis tedavisi olmaya karar verdiğinizde uzman bir doktor tarafından tedavi edilmeli ve muayene edilmeniz gerekiyor. Uzman doktor tarafından yapılan muayenelerde varisin hangi boyutta olduğu belirlenir. İlerlemiş olan varisler daha farklı muayene gerektirebilir. Uzman doktorlar sizin için gerekli olan her türlü tetkik ve kan tahlillerini yaptırmanızı isteyecektir. Yapılan bu kan tahlillerinin ardından herhangi bir sağlık sorunu olup olmadığı araştırılır.

Kişi ameliyata elverişli ise, ameliyat olması için gerekli olan diğer işlemler yapılır. Tedavi öncesinde uzman doktorların gözetimi altında, yapılacak olan tetkikler sonucuna göre ameliyat şekillenir. Varislerin boyutu ve şekilleri çeşitli görüntüleme yöntemleri ile ortaya koyulur.

Varislerin Boyutu Ve İlerlemesi İncelenir

Uzman doktorlar tarafından istenecek olan Mr, bilgisayarlı tomografi ve ultrason görüntüleri, varisin boyutunu ve şeklini belirleyecektir. Uzman doktorun istemiş olduğu gerekli görüntüleme yönteminin sonucu, Uzman doktora götürülür.

Uzman Doktor gerekli incelemelerin ardından daha detaylı görüntüleme teknikleri isteyebilir. Özellikle varislerin boyutu ve şeklinin belirlenmesi için doppler ultrason kullanılıyor. Bu ultrason sisteminde, kişinin damarları olduğundan kat kat büyük bir şekilde gösteriliyor. Damarların büyümesi ve şekil bozuklukları bu ultrason sistemi ile ortaya çıkıyor. Ultrason sonucuna göre doktor, gerekli olan tedavi yöntemini sizler için belirleyecektir. Varisin boyutu, şekli türü ve ilerleyiş şekli, yapılacak olan girişim türünü belirler. Varislerin gerekli yöntemler ile tedavi altına alınması insan sağlığı için önemlidir.

Cerrahı Girişim Yöntemi Belirlenir

Yapılan bu teknikler doğrultusunda Uzman Doktor sizin için hangi tedavi yönteminin uygun olup olmadığını belirliyor. Özellikle bu tedavi sürecini belirlemekte,  doppler ultrasyon son derece önemli bir rol alıyor.

Uzman Doktor yapmış olduğu gerekli incelemeler sonrasında sizin için, cerrahi veya lazer destekli girişim yöntemlerinden bir tanesini belirler. Bu belirtiler doğrultusunda, ameliyat için yapılacak olan hazırlık süreci başlar. Kişi ameliyat için gerekli olan bütün kontrolleri yaptırmalı ve ameliyatı elverişli olup olmadığı belirlenmelidir. Genellikle varis tedavi yöntemleri,  cerrahi girişim veya lazer destekli yöntem olarak iki ana dalda yapılıyor. Cerrahi girişim lazer operasyonlarda kendi içerisinde farklı teknikler ile yapılıyor.

Varis Ameliyat Öncesi Hazırlık Aşaması

Ameliyat öncesi yapılması gereken belli başlı hazırlıkları bulunuyor. Kişinin ameliyatı elverişli olup olmadığı için testler yapılıyor. Kalp atışları kontrol ediliyor, nabız ve tansiyon sürekli olarak kontrol altına alınıyor.

Varis Ameliyatı öncesinde genel anestezi alacak ise kişi, anestezi uzmanları tarafından kontrol ediliyor ve testler yapılıyor. Kişi ameliyat olmaya elverişli ise ameliyat için ön hazırlık aşaması tamamlanmış oluyor. Ameliyat olmadan önce uzman doktorun belirlemiş olduğu tüm tetkikleri yaptırmanızı yarar vardır. Ameliyat olma aşaması bu şekilde hazırlanmış oluyor. Sizin için hangi girişim yöntemi belirlenmişse, ameliyat işlemi başarılı bir şekilde yapılabilir.

Cerrahı Girişim Ve Lazer Girişim

Varis tedavisinde en etkili yöntem cerrahi girişimdir. Cerrahi girişim, genellikle vücutta belli başlı kesitler yapılarak, varisin bulunduğu bölgeden çıkartılması işlemi olarak adlandırılır. Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte tıp sektöründe birçok yenilik ortaya koyuldu. Ameliyat sistemleri artık lazer sistemi ile oldukça kolay bir hal alıyor.

Lazer girişimleri konforlu ve kolay bir ameliyat geçirmenizi sağlıyor. Lazer ile yapılan işlemlerde ağrı ve sızı en aza indirgenmiş olur. Ayrıca herhangi bir iz ve kalıcı hasar meydana gelmez. Normal hayata dönüş cerrahi girişimlere göre daha hızlıdır. Sunmuş olduğu konfor ve imkânlar doğrultusunda, genellikle herkesin tercih etmiş olduğu varis tedavi yöntemlerinden bir tanesidir. Varisin boyutuna göre tedavi yöntemi şekillenir ve belirlenir. Ayrıca komplikasyon riski cerrahi girişime göre daha azdır.