Varis Nasıl Tedavi Edilir?

Günlük hayatta karşılaşılan birçok hastalık, belli başlı tedavi yöntemleri ile kontrol altına alınabiliyor. Çağımız ve teknolojinin ilerlemesi ile birlikte, modern çağa ayak uydurmak ve yenilikleri kullanarak, ameliyat türlerinde birçok yenilik ortaya atıldı. Kişiler modern çağın konforunu ve özelliğini ameliyat esnasında ve sonrasında yaşıyor.

Teknolojik birçok ekipman ile hastalıklar daha kolay bir şekilde tedavi ediliyor. Zamanın ilerlemesi ve birçok yeniliğin ortaya çıkması ile sağlık sektöründe kullanılan her türlü yöntem değişiyor. Hastalıklar zaman içerisinde insanın hayatını olumsuz yönde etkilemeye başlıyor. Bu durumdan kurtulmak için gerekli tedavi yöntemlerinin uygulanması şarttır. Günümüzde en sık rastlanan damar hastalıklarının başında varis durumu geliyor. Varis hastalık kişide birçok sağlık sorununa sebebiyet verebiliyor.

Varis Nedir ve Belirtileri Nasıl Oluşur?

Özellikle kadınların sıklıkla karşılaşmış olduğu varis sorunu,  günlük hayatta kadınların hayat akışını engelliyor. Varis hastalığı, ayaklarda bulunan damarların şişmesi, genişlemesi ve hasar alması demektir. Genellikle şekil bozukluğu ile kendini gösteriyor. Varis görüntü olarak insanları oldukça rahatsız ediyor. Görüntüsünden memnun olmayan kişiler hastalığın tedavisi için gerekli kurum ve kuruluşlara başvuruyor.

Varis hastalığının belirtileri nedir? Varis hastalığının en sık karşılaşılan etkilerinden bir tanesi, bacak damarlarında meydana gelen şekil bozukluğu oluyor. Bacaklarda bulunan damarlarda mor ve maviye dönük renk değişiklikleri meydana geliyor. Ayrıca ayaklarda şişme ve gerginlik varis şikâyetinin başlıca nedenleridir. Ayaklarda aşırı veya orta derece ağrı varis ile birlikte seyredebilir. Ayaklarda uyuşma hissi ve ayaklarda meydana gelecek ağırlık hissi varis belirtilerinin başında yer alıyor. Varis genellikle ilk zamanlarda oluştuğunda, herhangi bir ağrı veya sızı oluşturmaz. Fakat zaman ilerledikçe ve varisin boyutu büyüdükçe, dayanılmaz ağrılar oluşturabiliyor. Varis tedavi edilmesi gereken bir hastalık türüdür. Gerekli kişiler tarafından teşhisi konulmalı ve tedavi yöntemleri belirlenmelidir.

Varis Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Varis tedavi yöntemlerinin başında cerrahi girişimler bulunuyor. Varisin doğru bir şekilde tedavi edilebilmesi ve rahatsızlığın azalması için cerrahi girişim yapılabilir. Cerrahi girişim yapılacağı zaman kişi her türlü tetkikini yaptırdıktan sonra ameliyat olabilir. Cerrahi girişim doğrultusunda varis iyileşebilir ve azalabilir.

Cerrahi girişim genellikle herkes tarafından en çok tercih edilen varis tedavi yöntemleri başında yer alıyor. Bu işlem genel veya lokal anestezi eşliğinde yapılıyor. Kişide bulunan varisler cerrahi girişim ile bulunduğu yerden temizleniyor ve çıkartılıyor. Damarlardaki hasar gideriliyor ve onarım işlemleri yapılıyor. Varisli damarlar bulunduğu bölgeden temizleniyor. Damar kapakları ve damar yapısı inceleniyor ve gerekli onarım işlemleri yapılıyor. Cerrahi girişimde, diğer tedavi yöntemlerine göre iyileşme ve tekrarlama olasılığı daha yüksektir.

Cerrahi Girişim Yönteminde İyileşme Süreci

Cerrahi girişim belli başlı ameliyat yöntemleri ile yapıldığı için, iyileşme oranı diğer yöntemlere göre daha geçtir. Cerrahi yöntem ile günlük hayatta birkaç gün sonra dönebilirsiniz. Cerrahi girişini sayesinde varislerden kalıcı olarak kurtulmak mümkün. Kendinize dikkat eder ve sağlığınızı önemsersen iz bu girişim sonrasında bir hafta gibi bir sürede iyileşme olanağı mümkündür.

Cerrahi yöntem ile kasıktan veya ayak bileğinden girilerek oluşan varisler eritilir ve yok edilir. Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte cerrahi girişimlerde de yenilikler ortaya atıldı. Mikro cerrahi,  açık ameliyat ve doppler ultrason gibi özellikler kullanılarak cerrahi girişim liglerde oldukça başarılı sonuçlar elde ediliyor. Bu ameliyat sonrasında kişi bir gün hastanede tutuluyor ve ertesi gün taburcu ediliyor. Kişi 2 ila 3 gün Sonrasında duş alabilir ve 7-10 gün istirahatten sonra günlük hayatına dönebilir. Cerrahi yöntem kalıcı ve etkileyici bir ameliyat yöntemidir. Bu işlem sonrasında varislerin tekrarlama gibi özellikleri yoktur.

Lazer Ve Radyo Frekans Tekniği

Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte ortaya çıkmış olan lazer uygulamaları, son zamanlarda oldukça fazla tercih ediliyor. Varis ameliyatlarında lazer ve radyo frekans tekniği kullanılarak damar içerisindeki hasarlar lazer ışınları ile eritilmeye çalışır.

Bu uygulamada hasta uyanıktır ve ameliyat esnasında olup bitenleri görebilir. Genel anestezi veya belden uyuşturma gibi anestezi yöntemleri gerektirmez. Oldukça konforlu ve pratik bir ameliyat yöntemidir. Krater aracılığı ile ameliyat uygulanır. Herhangi bir kesi yapılmadan tamir edilecek olan damara iğne ile giriş yapılır. Girilen damar içerisine enerji veriler.

Lazer Ve Radyo Frekans Yöntemi Oldukça konforlu

Bu işlemde damarlar koparılmaz veya dikilmez. Verilen enerji sayesinde damarın kendisini toplaması ve düzeltilmesi beklenir. Bu uygulama sonrasında cilt altında oluşacak hasarlar en az seviyeye kadar indirgenmiş olur.

Vücuda verilen enerji ve ilaçlar sayesinde vücut, bir süre sonra bu damarı eritir ve yok eder. Ameliyat sonrasında kişi hemen ayağa kalkabilir yürüyebilir ve hatta gezebilir. Kişi sağlamış olduğu konfor sayesinde,  bu ameliyat sistemi ile aynı gün taburcu olabilir. 1 ile 2 gün gibi süre içerisinde kişi günlük hayatına hemen dönebilir. Sunmuş olduğu pek çok konforlu avantaj sayesinde, son zamanlarda en çok tercih edilen ameliyat yöntemlerinin başında bulunuyor. Hasta için herhangi bir risk teşkil etmiyor.