Neden Bypass Ameliyatı İhtiyacı Duyulabilir?

Kanınızdaki plak denilen bir malzeme arter duvarlarınızda birikirse, kalp kasına daha az kan akar. Bu tip koroner arter hastalığı (KAH) ateroskleroz olarak bilinir.

Kalbin tükenme ve yeterli kan alamaması durumunda başarısız olma olasılığı daha yüksektir. Ateroskleroz, vücuttaki herhangi bir atardamarı etkileyebilir. Koroner arterleriniz o kadar daralırsa veya kalp krizi geçirme riskiniz yüksekse, doktorunuz kalp bypass ameliyatı önerebilir. Doktorunuz ayrıca, tıkanıklığın ilaç tedavisi veya diğer tedavilerle başa çıkamayacak kadar şiddetli olduğu durumlarda bypass ameliyatı önerecektir.

Kalp bypass ameliyatı ihtiyacı nasıl belirlenir?

Bir kardiyolog da dahil olmak üzere bir doktor ekibi, açık kalp ameliyatı geçirip geçiremeyeceğinizi belirler. Bazı tıbbi durumlar ameliyatı karmaşıklaştırabilir veya bir ihtimal olarak ortadan kaldırabilir.

Komplikasyonlara neden olabilecek durumlar şunları içerir:

• Şeker hastalığı
  • Anfizem
  • Böbrek hastalığı
  • Periferik arter hastalığı (PAD)

Ameliyatınızı planlamadan önce bu sorunları doktorunuzla görüşün. Ayrıca ailenizin tıbbi geçmişi ve aldığınız tüm reçeteli ve reçetesiz (OTC) ilaçlar hakkında da konuşmak isteyeceksiniz . Planlanan cerrahi sonuçlar genellikle acil cerrahiden daha iyidir.

Kalp bypass ameliyatının riskleri nelerdir?

Herhangi bir açık kalp ameliyatında olduğu gibi, kalp bypass ameliyatı risk taşır. Son teknolojik gelişmeler, başarılı bir ameliyat şansını artırarak prosedürü iyileştirmiştir.

Ameliyattan sonra hala bazı komplikasyonlar için risk var. Bu komplikasyonlar şunları içerebilir:

• Kanama
  • Aritmi