Varis Hastalığı belirtileri nelerdir?

Varis birtoplardamar hastalığıdır. Toplardamarlarda bulunan kapak sistemlerinin çalışmaması ya da bozulmasına bağlı olarak gelişen bir hastalıktır. Kapaklarda bozulmaya bağlı olarak toplardamarlardaki kan kalbe ulaştırılamaz. Kalbe ulaştırılamayan kan yavaş yavaş bacakta toplardamarlarda ya da kılcal damarlarda genişlemelere yol açar ve gözle görülebilir parmaksı şeklinde, farklı farklı renklerde damar şişkinliklerine yol açabilirler.

Genel olarak varis için toplardamar genişlemesi diyebiliriz.

Damarsal hastalıklar arasında sıkça görülen bir hastalıktır. Varis hastalığının tehlikeli ya da tehlikesiz olduğunu hastalığın sebebinin toplardamar genişlemesi mi kılcal damar sorunu mu olduğuyla anlayabiliriz. Varis hastalığı genellikle şiddetli bacak ağrılarıyla kendini gösterir. Varisler bazı vakalarda gözle görülebilir. Hasta genel bir estetik kaygısıyla da gelebilirken, bazı durumlarda gözle görünebilir bir belirti olmadan hasta ayakta durmakla artan bir ağrıdan bahsedebilir. Hasta, yürüdüğünde bir sıkıntı olmadığını ancak ayakta durduğunda bacaklarında bir dolgunluk, huzursuz bacak yakınması, bacaklarda yanma, bacaklarda sızlama, bacaklarda kramplar gibi ifadelerle kendini anlatabilir.

Varis başlangıcında belirgin kramp görülmez özellikle geceleri yatıldığında hareketsiz kalındığında daha sık aralıklar ile kramp sorunu yaşanıyorsa muhtemelen varisin ilerlediği düşünülebilir. Bunun yanı sıra bacaklarda özellikle varisin bulunduğu bölgelerde, bölgesel kaşıntılar meydana gelebilir. Ayrıca varis hastalığında bacaklarda biriken kirli kandan dolayı bacaklarda uyuşukluk hissinin yaşanması sıklıkla görülür.