Varis hastalığı sebepleri nelerdir?

Varis riskinin artıran birçok neden bulunur. Obezite sebebiyle kilo artışıyla bacaklara fazla yük binmesi ve damarlarda sıkışmalara neden olabilir. Bu durumda varis olma olasılığınızı arttırır. Bunun yanı sıra ailenizde veya akrabalarınız da varis olan kişiler bulunuyorsa genetik olarak bu hastalığa yakalanma riski her zaman vardır. Varis hastalığı mesleki hastalıklar arasında da bulunmaktadır.

Mesleğinizi icra ederken eğer çok fazla ayakta duruyorsanız ya da çok fazla yürüyorsanız varise yakalanma riski taşıyorsunuz. Varis hastalığı, özellikle ilerleyen yaşlarda görülen bir hastalık türüdür. Bunun kaynağı da yavaş yavaş başlayan hareketsizlik ve dokuların kendini yenilemekte zorlanması yada hiç yenilememesi durumlardan kaynaklanır. Örnek vermek gerekirse 50 yaş üzeri insanlardaki özellikle kadınlarda varis türü fark etmeksizin belirirken ince varis, kalın varis görülme riski çok yüksektir.

Ayrıca varis hastalığının kadınlarda görülme olasılığı oldukça çoktur. Kadınlarda kullanılan doğum kontrol haplarından, gebelik sırasında ki semptomlardan ve doğum sonrasından kaynaklı, karşılaşılan varis hastalıkları sayısı oldukça fazladır. Tüm bu sayılan varis hastalıkları sebepleri dışında, kabızlık, ıkınma sonucu kaynaklanan varisler, travma geçiren bireylerde görülen varisler, tümörler ve damar iltihabı, hareketsizlik, aşırı sıcakta kalmak (hamam, sauna gibi) ve aşırı yüksek topuklu ayakkabı giymekte varis hastalığına sebebiyet verebilir.